Dlaczego Płaczę? Dlaczego Krzyczę?
– warsztat o tym, jak reagować w sytuacjach związanych z intensywnym przeżywaniem emocji, sprzeciwu, brakiem poczucia kontroli.
- Dziecko na Twoich zajęciach dąży do kontrolowania sytuacji i Ciebie?
- Jest napięte, nie ma przyjemności z aktywności, w których uczestniczy?
- Chcesz zadbać o jego/jej bezpieczeństwo, ale nie wiesz jak stawiać granice?
Pomogę Ci spojrzeć na płacz, krzyk czy uderzanie siebie lub innych, jak na ważny komunikat.
Dowiesz się o roli poczucia kontroli u osób z autyzmem i jaki ma to związek z sytuacjami intensywnego przeżywania, uderzania, krzyku.
Nauczysz się komunikować granice w sposób pozbawiony złości i strachu, a pełen wyrozumiałości i wsparcia.
Program warsztatu:
Co nazywamy „trudnymi zachowaniami” i na czym owa trudność polega?
Czy płacz lub autostymulacje to też „trudne zachowanie”?
Powody, dla których dzieci decydują się na strategie związane z płaczem, krzykiem, uderzaniem siebie lub innych.
Jak postępować podczas tego typu sytuacji?
Jak pomagać wybierać inne środki wyrazu?
Celebrowanie i reakcja vs nakazy i zakazy.