"

OFERTA

Szkolenia stacjonarne

„Zabawa Inspirująca Rozwój”

Długi, intensywny warsztat o wykorzystaniu zabawy podczas terapii, w sytuacji 1×1.

Mocno interaktywny 🙂 warsztat pomagający w uzyskaniu przekonania, że zabawa może być fantastyczną inspiracją do pokonywania wyzwań związanych z autyzmem.

Zdarza się, że „pracujesz” z dziećmi – zamiast się bawić?

Jesteś niekiedy zasadnicza, surowa – zamiast przyjacielska i pomocna?

Jesteś mało atrakcyjny dla dzieci – zamiast przyciągać ich uwagę?

Dziwisz się, że podejmujesz strategie, które przynoszą skutki odwrotne do spodziewanych?

Przyjdź na warsztat, aby podnieść efektywność prowadzonej przez Ciebie terapii.

Dowiesz się, jak pomóc osobom z autyzmem pokonywać ich największe wyzwania.

Przypomnisz sobie czym jest dobra zabawa i jak wykorzystać ją do budowania więzi z osobami z autyzmem w Twoim otoczeniu.

Ten warsztat skierowany jest przede wszystkim do osób, które prowadzą zajęcia „jeden na jeden”.

Dlaczego Płaczę? Dlaczego Krzyczę?

Warsztat o tym, jak reagować w sytuacjach związanych z intensywnym przeżywaniem emocji, sprzeciwu, brakiem poczucia kontroli.

Dziecko na Twoich zajęciach dąży do kontrolowania sytuacji i Ciebie?

Jest napięte, nie ma przyjemności z aktywności, w których uczestniczy?

Chcesz zadbać o jego/jej bezpieczeństwo, ale nie wiesz jak stawiać granice?


Pomogę Ci spojrzeć na płacz, krzyk czy uderzanie siebie lub innych, jak na ważny komunikat.

Dowiesz się o roli poczucia kontroli u osób z autyzmem i jaki ma to związek z sytuacjami intensywnego przeżywania, uderzania, krzyku.

Nauczysz się komunikować granice w sposób pozbawiony złości i strachu, a pełen wyrozumiałości i wsparcia.

spektrum autyzmu, podejście relacyjne

NIE – Bezpieczna Przystań

„NIE” jest wyrazem troski… „NIE” jest wyrazem odpowiedzialności… „NIE” jest wyrazem miłości… Za rzadko niestety…

W młodości wielu z nas uczonych jest bezgranicznego posłuszeństwa. Wyraz NIE jest problematyczny, a raczej to, co niesie za sobą, w momencie zakomunikowania go przez dziecko – niezależność. Nasza tożsamość buduje się też w oparciu o nasze granice, a jak mieliśmy się nauczyć je komunikować i o nie dbać, skoro cały czas nie były one przez „świat dorosłych” szanowane i uwzględniane…

 

autyzm, warsztat o granicach

Od MUSZĘ do mogę…

Elastyczność to jedno z ważniejszych wyzwań, przed którymi stawiają nas dzieci. Choć pewnie, że nie tylko. W ogóle, budowanie i utrzymywanie relacji pomiędzy ludźmi wymaga bycia elastycznym, choćby czasami. Wszyscy wiemy, jak trudno jest się dogadywać z osobą nieelastyczną.

Za często terapia skupia się na nakazach, zakazach i oczekiwaniu, że „obiekt” się dostosuje. Za mało poświęcamy uwagi na wspieranie i rozwój elastyczności. Pewnie, że chodzi o dzieci, ale będąc sztywnymi, zasadniczymi, skupionymi na swoich celach, nie pokazujemy, nie modelujemy, nie zachęcamy sobą, do bycia elastycznymi…

Adrian Borowik

Mówić Każdy Może… 😉

Spotkanie poświęcone temu, jak pomóc osobie z autyzmem zacząć komunikować się z innymi.

Nie wiesz, jak zmotywować osoby z autyzmem do używania spontanicznie komunikacji werbalnej?

Słyszysz dużo dźwięków, ale nie słyszysz wyrazów?

Dziecko denerwuje się, kiedy nie jest w stanie jasno się wyrazić?

Przyjdź na warsztat, aby nauczyć się zachęcać osoby z autyzmem do używania mowy z wewnętrzną motywacją.

Poznasz proste sposoby na stworzenie bardziej użytecznej atmosfery do rozmów między wami 🙂

Ponownie zastanowimy się jak pomóc w rozwoju naszym Przyjaciółkom i Przyjaciołom z autyzmem, poprzez swoje nastawienie i użyteczne przekonania.

Do Jednej Bramki

Jestem zdania, że jeśli wybraliście ten sposób zarabiania na życie, dobrze by było, abyście zdawali sobie sprawę z tego, że przyjmując dziecko do swojego gabinetu, klasy, sali, grupy w innym, niż wspomniane miejsca, albo prowadząc zajęcia indywidualne, pracujecie nie tylko z nim lub z nią. 

Dziecko przynosi do was cały bagaż doświadczeń, przeżyć, traum, radości, obaw, wątpliwości. To wszystko wkładają do jego „plecaczka” osoby, których spotyka. Rodziców spotyka dość często, a co za tym idzie, nie można oddzielać tego młodego człowieka, od jego korzeni, naturalnego środowiska, w którym przebywa najdłużej.

Niezmiernie ważne jest to, aby wsparcie, które oferujecie, nie zatrzymywało się tylko w sali terapii czy klasie. Często poza nią siedzi zmęczony, przestraszony, niepewny, samotny rodzic, zmagający się z całą masą wyzwań, o których rozmawiać jest ogromnie ciężko. 

Spektrum Autyzmu, terapia niedyrektywna

Wyczaruj w SOBIE Kreatywność!

Myślę, że kreatywność nie jest niczym innym, jak przekonaniem na swój temat. Osoby kreatywne po prostu myślą i wierzą w to, że są kreatywne. Kreatywność jest niezwykle  użyteczna w pracy z dziećmi z ASD czy szerzej, w ogóle z osobami w spektrum autyzmu.
 
Kreatywność ma związek z elastycznością. Jeśli zależy Ci na tym, aby dziecko, z którym pracujesz, albo dziecko, z którym bawisz się w domy, gabinecie, klasie – rozwijało swoją elastyczność, całkiem rozsądne jest pokazać mu, jak to się robi? 
 
Kluczem jest dystans do siebie, otwartość, poczucie humoru i chęć tworzenia vs. chęć krytykowania i udoskonalania. Trudno o kreatywność, jeśli nie ma w nas gotowości na nowe, na inne niż do tej pory, na nieznane. Boimy się często kreatywności dzieci, bo zaburza ona nasz „poukładany” i jasny w odbiorze świat.
spektrum autyzmu, niedyrektywnie

Szkolenie stacjonarne dla Rad Pedagogicznych

„Pokochaj Autyzm w Twojej Szkole”

Szkolenie dla nauczycieli szkół ogólnodostępnych, integracyjnych i specjalnych.

Trzy interaktywne wykłady, będą ce dużą dawką praktycznych informacji oraz konkretnych strategii, które pomogą bardziej zrozumieć osoby ze spektrum i szukać najbardziej efektywnych strategii, aby pomóc im rozwijać się w środowisku szkolnym.

Chcesz się dowiedzieć, dlaczego osoby ze spektrum nie patrzą w oczy i jak im w tym pomóc?

Chcesz wiedzieć jak rozmawiać z osobami ze diagnozą autyzmu, aby być lepiej rozumianym i wysłuchanym?

Chcesz wiedzieć, co zrobić, kiedy uczeń z autyzmem zaczyna zachowywać się głośno, wstaje, nie może usiedzieć w ławce?

Chcesz być bardziej pomocny dla osób z autyzmem w Twojej szkole?


Przyjdź na szkolenie, na którym nauczysz się patrzeć na autyzm, jak na zaburzenie neurorozwojowe, związane z ogromnymi wyzwaniami w sferach rozwoju społecznego.

Zobaczysz, skąd się biorą zachowania, często nazywane „trudnymi” czyli krzyk, płacz, uderzanie siebie lub innych.

Dowiesz się, jak postępować w środowisku szkolnym, aby pomagać osobom ze spektrum skorzystać z bycia w szkole jak najbardziej.

spektrum autyzmu, autyzm, ASD

Szkolenia online:

PokochajAutyzm.online

Szkolenie dla każdego, kto jest zainteresowany podejściem „niedyrektywnym”, pełnym wyrozumiałości i dobrej zabawy.

Trzy interaktywne wykłady prowadzone za pośrednictwem aplikacji ZOOM (do bezpłatnego pobrania tutaj, strona w j. angielskim: https://zoom.us/), będące dużą dawką praktycznych informacji oraz konkretnych strategii, które pomogą bardziej zrozumieć osoby ze spektrum i szukać najbardziej efektywnych strategii, aby pomóc im rozwijać się w środowisku domowym, przedszkolnym lub szkolnym.

Chcesz zrozumieć czym są wyłączenia (autostymulacje) dla osób w spektrum?

Chcesz zrozumieć, jak efektywniej budować i uczyć budowania relacji osoby ze spektrum?

Chcesz być bardziej wspierająca/wspierający, podczas sytuacji związanych z intensywną energią i przeżywaniem emocji przez osoby ze spektrum autyzmu?

Chcesz być bardziej pomocny dla osób z autyzmem w twoim otoczeniu?

Zarejestruj się na szkolenie, na którym nauczysz się patrzeć na autyzm, jak na zespół zaburzeń rozwojowych, związany z ogromnymi wyzwaniami w sferach rozwoju społecznego.

Zobaczysz, skąd się biorą zachowania, często nazywane „trudnymi” czyli krzyk, płacz, uderzanie siebie lub innych.

Dowiesz się, jak postępować , aby pomagać osobom ze spektrum skorzystać z bycia w twoim otoczeniu.

To nie wszystko...

Wizyty domowe

Jeśli jesteś rodzicem osoby z autyzmem i prowadzisz terapię w domu, zapewne miewasz momenty zwątpienia i niepewności. Możliwe, że niekiedy Twój program zwalnia, brakuje pomysłów na zabawy, na pomoc Twojemu Skarbowi w przezwyciężaniu codziennych wyzwań. To spotyka wszystkich rodziców, których poznałem. Jest to całkowicie normalny stan rzeczy, ale nie musi trwać w nieskończoność.

Wiem, że rodzic jest najlepszym źródłem dla swojego dziecka i że nikomu innemu, żadnemu specjaliście, nie będzie zależało tak mocno, jak rodzicowi, któremu na terapii zależy. Miłość rodzica do dziecka jest najsilniejsza i jest niezwykłym fundamentem, na którym można budować relacje z dzieckiem/osobą z autyzmem. Owa miłość może być też motorem, który będzie Cię napędzał do tego, aby szukać nowych, może bardziej nieszablonowych rozwiązań.

Chcesz coś zmienić?

Chcesz razem ze mną zastanowić się, jak podnieść efektywność prowadzonej przez Ciebie terapii dla Twojego dziecka z autyzmem?

Masz wątpliwości odnośnie Twojego postępowania w różnych sytuacjach?

Chcesz zwiększyć ilość działań pomocnych w uczeniu Twojego dziecka
umiejętności społecznych?

Wykłady, seminaria, pogadanki

Przylądek Dobrej Nadziei z wielkim entuzjazmem (energią i ekscytacją również) pojawi się w każdym miejscu Polski, aby poprowadzić wykład z zakresu terapii autyzmu lub zagadnień z nią związanych. Ściślej rzecz ujmując, najbardziej interesującym mnie aspektem terapii jest postawa rodziców/terapeutów/nauczycieli podczas prowadzenia i przygotowania terapii oraz zabawa, jako narzędzie niezmiernie efektywne w poznawaniu/uczeniu przeróżnych aspektów rozwoju społecznego, choć nie tylko.

Do tej pory zapraszano mnie zarówno do szkół integracyjnych, specjalnych, ale też na konferencje poświęcone tematyce autyzmu i zagadnieniom dotyczącym terapii. Nie będę ukrywał, iż organizatorzy, po każdym takim wystąpieniu byli niezwykle zadowoleni, a co jeszcze ważniejsze, uczestnicy również.

Jeśli jesteś dyrektorką/dyrektorem szkoły, w której uczą się osoby z autyzmem, organizatorem konferencji, zapraszam do kontaktu i ustalenia bardziej konkretnych ustaleń.

Gorąco zachęcam do kontaktu również osoby, które chciałyby zorganizować jeden z moich wykładów na uczelniach wyższych czy dla rad pedagogicznych.

Każde takie spotkanie ma charakter indywidualny zarówno jeśli chodzi o warunki, treść, ale też charakter i czas wystąpienia.